Tuesday 27 December 2011

Kaki melangkah....

Pagi tdi, ada appointment dgn Dentist pkul 8.30, n aku pulak pukul 8 lebih baru bgun...lwat..
cepat2 bangun, mandi, bfast..kononya nak lah operate gigi ni..sepanjang jalan duk berselawt  mitak tuhan bagi keberanian nk hadapi operation to.( takot oii, duk teringt allat2 dia, kt dalam 2..macam2 ada).hehe

Ok smpai pusat kesihatan, tekan no.giliran, ( termunung dulu kt c2,,nk tekan ke x, haha)..last aku kuar satu idea (yah, lau xbuat skrg, bila lagi..alang2 ko berjlan peluh2 nie,,baik buat teros). ok decide nk buat..apa nk jadi, jadilah..sakit tahp dewa pom, hadap jah la.

no. dipangil..
bagi kad appointment...kt makcik di kaunter too..
dia..tgok..nak buat operation eh?..maaf laj]h, Doktor skrg tgah ada operation besar..
nie pom xsiap ag..lama...adik kene tukar lah..
aiyakkk..entah bila lah 2..
nati lambt nk sembuh ..next week final dah.:)
dia pom belek lah, buku appointment to, nama aku xde dalam senarai pom(hahaa).\
aish macm mana pulak xde, diorang  masukan nama aku, kad dah bagi. ok fine!
so, cancel lah jwbnyer..lain kali, walk in  je..tpat 8.30 kene ada c2.huhu.

Alang2 duk c2, aku amik no lain..nk jumpa doktor kesihatan..
nk cek aku punya tengkak nie...sakit smacam jee..
semalam xleh nk tido lena ..derita sguh, telan air liur pom sakit!..
jumpa doktor,
dia tnya ada pernah kene tongsel (ketumbuhan dalam tengkak)..oh xde.
dia tgok pelek je kat aku.( naik runsing) dia ada tnya,
pernah demam sebelum ni.aku ckp xde,
aku ckp panas2 biasa saje,,
n aku btahu, sakit smpai ke dada, time makan pling seksa, nk menjerit rasa, sakintya.(kenapakah)
aku pikirm lau batuk biasa, xpernah lah sakit cm gini.
dia bgi ubat demam, sakit tekak, vitamin, antibiotik.
lau melarat lagi, dia suh jumpa dia balik
(em rasa xsedap hati, nauzubillah mitak jauh, lau kene penyakit lain)
Allah itu Maha Penyembuh.

No comments:

Post a Comment